Annons:
Etiketthuskurer
Läst 2461 ggr
[[Månen@]]
2013-10-09 22:04

DET FUNKAR INTE

NÄEEE det funkar inte!!

Jag tänkte vänja av mig med läppsyl och kör med kokosolja ist men det hjälper inte.. dom blir röööödaadeee och röööööödareeee och spricker och gör ont.

Hur länge ska det hålla på så? oljan går inte ens in i huden

Annons:
Timmorn
2013-10-09 22:11
#1

Kan du inte testa att byta till ett snällare läpsyl?

Burts bees gjort på honung är helt underbart och smörjer läpparna maximalt. Finns att köpa på Kicks. 

Sen DRICK VATTEN, fasiken vad folk glömmer det jag med när vintern börjar komma och då blir läpparna så torra.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[[Månen@]]
2013-10-09 22:14
#2

men jag dricker mycket vatten.. jag har vart beroende i minst 10år och har haft på läppsyl (sorry för stavningen) minst 10gånger om dagen.. 

Jag har använt läppsyl med beroende framkallande saker i men nu använder jag en naturlig Olja och då lä det väl funka? nej jag använder oljan minst 20gånger om dagen och det hjälper inte.. börja dock igår

Timmorn
2013-10-09 22:32
#3

Oj jäklar! Ja fast då kan jag förstå att det inte riktigt fungerar. 

För 1 din hud är så van vid det kemiska som lägger sig på. Så att du är så beroende av den. Och perioden när du byter så kommer läpparna spricka upp i en period just för att du har varit så beroende. Jag skulle fortsätta i en vecka, och har det inte fungerat då skulle jag byta till en annan Olja. Du behöver ju inte bara smeta på Olja på läpparna eftersom att det kan vara jobbigt att ha med på stan. 
Utan köp just ett läpsyl med snälla oljor i sig som du kan använda då. 
Men det kommer ju att ta tid att vänja av sig vid beroendet och 10-20 gånger per dag. 

Jag använder läpsyl när jag känner att jag börjar bli torr. Då använder jag burts bees med acaibär Och då pratar vi 3 gånger den dagen, vilket är kanske en gång i veckan.. Så är inte så beroende. 

Kom på en grej, har du använt läppskrubb? Gör ju såklart svinont om det är sår men. Jag upplever att oljan tar bättre när de är skrubbade precis som att tvål och lotions tar bättre när kroppen är renskrubbad :)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[[Månen@]]
2013-10-09 22:36
#4

jag funderade faktiskt på om jag skulle ta å skrubba läpparna.

Direkt när läppsylet försvinner från läpparna när jag har ätit eller så så börjar dom svida och bli stela så jag har verkligen beroende läppar.. :(

[mia323]
2013-10-10 09:03
#5

Har du provat försvarets hudsalva. Finns på apoteket. Fungerar jättebra. Min erfarenhet är att Lypsyl torkar ut läpparna.

[[Månen@]]
2013-10-10 12:46
#6

Det är den jag alltid använder:/

Annons:
[mia323]
2013-10-10 20:38
#7

Vilket är det du alltid använder? Lypsyl eller försvarets hudsalva.

[[Månen@]]
2013-10-10 20:41
#8

försvarets hudsalva

[mia323]
2013-10-10 21:52
#9

Okey missförstod nog ditt första svar 🙂 Har själv fått tips på cerat med bivax. Har du testat det någon gång.

[[Månen@]]
2013-10-10 22:01
#10

nej vart hittar man det? vad heter det? :)

Timmorn
2013-10-11 09:41
#11

cerat med bivax. Burts bees Finns på kicks 39kr. Hälsokosten har det också.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[[Månen@]]
2013-10-11 12:50
#12

okej tack :)

Hellas
2013-10-17 18:48
#13

Lipsyl med Bivax och vanlig Olja, ex. rapsolja eller olivolja så är allt löst.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: