Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 4119 ggr
Cherryey
1/6/14, 12:16 AM

hy

Är det någon som har ett bra tips för att få fin och ren hy?

Har blandhy, är nog känslig och har konstant problem med hyn.. inga bölder, verkligen inte, men hyn blir aldrig helt fri från finnar och annat fult.

Har provat en massa saker och börjar ge upp.. Alla sorters tips tas emot. Allt från krämer, tips på rengöring, livsstil etc. <3

Känner mig tex. inte bekväm med att gå i stan utan att täcka med minst lite täckstift. Det är inte så att jag har massa lager av täckande smink o mascara o alltihop hela tiden så det är inget överdrivet åt det hållet. Jag gillar inte ens smink.

Dock stör jag mig otroligt mkt på det själv. Det har absolut varit värre innan men jag vill slippa det nu, är snart 20 o jag känner att det borde räcka nu och att jag ska kunna känna mig bekväm..

Annons:
Exxozzie
1/6/14, 2:56 PM
#1

Vi verkar ha samma hud. :)

För mig handlade det mest om att byta tankesätt: skippa allt som löddrar och "rengör på djupet"-produkter. Tvätta och återfukta med Olja.

Eftersom du har blandhy ska du lägga krutet på det området som är torrast och behandla hela ansiktet därefter. Absolut inte tvärt om.

Min hy ser mycket jämnare ut idag och jag har alltså börjat behandla den som om jag hade torr hy. De produkter som är gjorda för torr hy vårdar och tar hand om huden istället för att tvätta bort allt bra och torka ut. Det blir inte bra i längden. Någon gång ibland kan man djuprengöra men inte regelbundet.

Ett annat tips om du har pormaskar eller småfinnar som lätt kommer från porer (om du förstår vad jag menar?) är att ångbada ansiktet 1-2 gånger i veckan. Det öppnar upp huden och rengör men på ett väldigt skonsamt sätt. Efter det kan man lägga på en mask. Antingen lermask på de ställen som är orena eller av havre eller yoghurt om du är torrare i huden.

Men det tar en stund innan huden blir jämn. Man måste använda oljan ett tag innan man ser resultat, som med alla produkter. :)


[lolitakiller]
1/10/14, 3:51 AM
#2

Har haft problem med min hud innan och det som hjälpte mig var denna http://www.kicks.se/clinique/hudvard/ansikte/peeling-ansiktsmask-c1585/anti-blemish-solutions-oil-control-cleansing-mask-p10406 dyr om man är en student men den hjälper verkligen och har till och med hjälpt till att läka mina ärr på mina kinder från finnar och vattenkoppor från när jag var yngre :) the body shop har en serie där produkternas förpackning är rosa (vitamin e serien) har serumet och tonern, skit bra också! dom 3 produkterna har hjälpt min hud jätte mycket, så rekommenderar dom! på kvällen kan jag ta olivolja på min hud (väldigt lite då) och lägga det i min handflata och lite nattkräm och det funkar jätte bra också, och olivolja gör inte din hud fettare utan den tar bort den där oljan som man inte vill ha och återfuktar duktigt! ett tips är att använda en peeling innan man lägger en ansiktsmask, har man ingen funkar det att blanda honung och socker som Exxozzie skrev, detta "rengör på djupet" är skit enligt mig… huden blir jätte torr och det kan orska mer finnar för din hud får knappt i sig någon Olja och producerar mer Olja vilket ja… orsakar finnar och fett hud här är en sida som är värd att kolla: http://blogg.veckorevyn.com/hiilen/2013/02/11/ditt-basta-tips-mot-finnar/

saaandras
1/30/14, 2:17 PM
#3

Kommenterar bara för att följa inlägget, har inte något speciellt att säga men vill gärna också ha tips, hehe ;P

You will never see me cry. 

93mli
2/3/14, 5:40 PM
#4

Du fick väldigt bra tips av #1. Jag har också lite av en blandhy, även om den drar mer åt torr ibland. För mig funkar jojobaolja jättebra att smörja ansiktet med. Den funkar bra till både fet och torr hud. Honung brukar jag använda som rengöring, den är balanserande och antibakteriell. Tvål och liknande är ett absolut no-no i mitt ansikte (och övriga kropp).


JossiMelon
2/4/14, 10:28 PM
#5

Jag tvättar ansiktet med sesamolja på kvällen och bara vatten på morgonen och återfuktar med kokosolja. Tror aldrig min hy mått bättre.  🙂

[Panama]
2/14/14, 9:03 AM
#6

Ta bort alla komedogena ingredienser . Kan vara det som ligger och spökar :) Det är ingredienser som täpper till porerna. Vissa gör det ganska snabbt och visa gör det på lång sikt .

Jag har bytt till icke komedogena ingredienser i det jag använder och nu är min hud mycket bättre:)

Annons:
sao_ming
2/23/14, 4:00 AM
#7

Yves rocher, dr hauschka, dermalogica och skin obsession har riktigt bra produkter. Just nu kör jag på yves rochers serie för fet problemhy och dom funkar väldigt bra o rengör porerna på djupet utan att torka ut. Baserade på växter. Ej testade på djur. Dessutom väldigt billiga!

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Upp till toppen
Annons: