Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 2416 ggr
SolidShinta
2014-02-23 11:45

Hyaluronsyra

Är det någon som har erfarenheter av hyaluronsyra?
I sådana fall i vilken form använde ni det? Vad använde ni det för osv?

Jag har hört att det ska vara väldigt bra för hy och hår och har börjat köpa krämer som har det i sig osv. Även köpt det som dryck.
Mina erfarenheter är än så länge mycket positiva men det vore roligt att höra om andras erfarenheter också. :)

Annons:
sao_ming
2014-03-12 14:52
#1

Hyaluronsyra är riktigt bra grejer! =)

Jag brukar fylla ut kindveck och läppar med sprutor av det (stylage) alltså sk. fillers. Funkar utmärkt, dock har jag hört från många att hyaluronsyra går endast att spruta in för att det ska göra någon märkbar skillnad eftersom krämer aldrig kan tränga så långt in i hudlagren.

Har själv heller inte märkt någon skillnad med krämer som har det i sej så det stämmer nog. Dock kanske det kan släta ut en aning på sikt liksom.. att man håller hyn slätare längre.. jag vet inte.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

SolidShinta
2014-03-21 09:13
#2

#1

Intressant! Även om sprutor låter lite läskigt för egen del. Jag är en fegis. ;)
Upplever att det funkar aningens med krämer också dock. Men kanske då mest att huden blir mjuk.
Jag tar det i kapsel-form (en sammansättning med vitaminer också) och tycker att hela min kropp har fått väldigt spänstig och fin hud sedan jag började med det. :)
Hur fungerar det när man tar sprutor? Fyller det bara ut då eller påverkar det huden i sig?

Upp till toppen
Annons: