Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 1738 ggr
sao_ming
3/13/14, 11:41 AM

Naturliga rengöringsservetter?

Hej!

Jag undrar om nån vet något recept på att göra egna rengöringsservetter? Finns ju massa olika att köpa men jag vill ha dom med så lite ingredienser som möjligt och inga kemikalier!

Vill ju ha dom blöta hela tiden och funderar på hur man lyckas hålla dom blöta utan att dom torkar ut?

Vill att dom ska kunna ta bort makeup, smuts och bakterier för fet/blandad hy.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Annons:
Cazzos
3/13/14, 11:46 AM
#1

Smink kan du ta bort med olivolja och bomullspads (jag köper alltid ekologiskt). 

Vad för smuts och bakterier syftar du på? 🙂


sao_ming
3/13/14, 1:39 PM
#2

#1 Jag skulle vilja ha ansiktsservetter bara för att kunna ha med mej på resan, i väskan så man bara kan rengöra sej enkelt. Eller om man inte skulle orka tvätta av sminket. Jag vill alltså att det ska kunna ta bort vanligt smuts som blir på huden på en dag och smink, också vara antibaktriellt är ju en bonus =)

Alltså fungera som helt vanliga våtservetter. Fast med bra indredienser.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Cazzos
3/18/14, 7:34 PM
#3

#2 Hmm, jag skulle kunna tänka mig en blandning av olivolja och en uppfriskande vätska t.ex. gurkvatten/citronvatten som skulle kunna ta bort smink. Tror inte att det skulle ta bort smuts och så på samma sätt som de från affären men uppfriskande är det nog 😃

Isåfall så skulle du ju kunna ta servetter (som du själv föredrar) och dränka dem i en blandning med de ingredienser jag nämnt innan, och sedan ha dem i zip-lockpåsar eller liknande. 

Olivoljan ska inte överväga det andra, då blir huden för oljig, vilket jag antar att du inte vill uppnå med våtservetterna! 🙂


sao_ming
3/19/14, 12:49 PM
#4

#3 Ja men det låter ju bra! Det ska jag testa! Smart =)

Men ziplock påsar.. vart hittar man sådana som verkligen inte läcker? jag vill ju kunna ha dem i väskan ect så vill ju inte att dom ska läcka :/

Förresten du vet inte nåt bra recept på ett uppfriskande, renande och kylande ansiktspray som man kan spraya på sej under dagen? Gärna antiseptiskt också.. kanske ha i lite tea tree oil?

Jag skulle kunna tänka att den kan innehålla nån mint typ eterisk pepparmintsolja för det är ju lite kylande o uppfriskande och sen kanske gurkvatten där med? Men det ska ju kunna hålla sej i iaf 1 vecka och jag vill kunna spraya det över mitt smink utan att det blir alldeles kladdigt.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Upp till toppen
Annons: