Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 2302 ggr
Gullan_J
3/21/14, 11:22 PM

Tipar om ansiktsmask

Hej! Jag tänkte bara dela med mig av min hemmagjorda ansiktsmask. Den är gjord av ingredienser som du förmodligen hittar i ditt eget kök. Ansiktsmasken är bra för de flesta hudtyper. Den är återfuktande och rengörande. Du behöver: *ca 1,5 tesked honung (flytande, eller så smälter du själv) *ca 3 teskedar filmjölk eller naturell yoghurt *en gurkskiva som är ungefär 2,5 cm bred *en halv tesked citronsaft *ev. rågmjöl/vetemjöl för att tjocka upp masken lite. Jag har alltid haft rågmjöl i min, dock vet jag inte om det gör någon skillnad med vetemjöl. 1. Blanda ihop honungen med filen/yoghurten. 2. Pressa gurkan så eller hacka i mycket små bitar, blanda i gurkan i "smeten". 3. Tillsätt citronsaft. Nu kan du själv avgöra om du vill ha din mask tjockare. Om du vill det så tillsätt mjöl i den mängd du själv vill. Nu är ansiktsmasker klar. Tvätta ditt ansikte med ljummet vatten. Torka med handduk. Applicera masken i ansiktet. Det gör inget om det kommer på ögonbrynen, det går enkelt bort med vatten. Låt verka i en halvtimme. Om du har i mjöl kan de hända att masken stelnat. Försök inte dra av den utan gnugga och tvätta av med så kallt vatten du klarar av. Ta på ev. ansiktskräm. Denna ansiktsmask har hjälpt mig att få bort knottror (inte acne, utan mer som ständig gåshud) på kinderna, fastare hud, lenare hud och en jämnare hudton. Kom ihåg att just du kan behöva mer av någon ingrediens, det är väldigt inviduellt vad ens hud vill ha.

-Bättre ökänd än okänd

Annons:
MrsGoldfire
3/21/14, 11:35 PM
#1

Måste prova, har en massa plitor.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Upp till toppen
Annons: