Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 5969 ggr
[Mikaelann]
2014-03-26 23:51

Göra håret fint

Kan man göra någon hemmagjord hårinpackning typ? som fräschar upp håret? :)

Annons:
[Mikaelann]
2014-04-05 14:58
#1

Ingen som vet något?

katsy
2014-04-05 20:39
#2

Har du provat att använda Olja istället? 

Det tillför ju håret fett och näring. 

Massera in oljan och låt den sitta i 20-30 min, skölj sen ur det med ett milt hårschampo.

Eller så mosar du en avokado 👍

Exxozzie
2014-04-12 17:17
#3

Ägg + Olja + vinäger körde jag på förr. Det är typ majonäs men håret blir fint. Man måste schamponera efteråt.


[Mikaelann]
2014-04-12 18:31
#4

Har ganska fettigt hår :P

Exxozzie
2014-04-13 19:29
#5

Du kan ta mindre Olja och mera ägg + vinäger. Det är ju fettet man vill ha när man gör en hårinpackning oftast. De från affären är ett lite tjockare balsam - alltså de innehåller lite mer fett. Är det något sådant du är ute efter kanske du redan har ett balsam som du kan blanda med en skätt Olja bara? Vinägern gör håret glansigt utan att ge fett dock.

Men om du är orolig för att ditt hår kommer bli ännu fetare när du använder Olja, skulle jag nog inte avråda dig ifrån det i alla fall. Du har i Olja och låter hår + hårbotten suga upp det som behövs. Resten tvättar du bort med schampo och då kommer inte håret se flottigt ut. Jag lovar. :)


[Glitterregn]
2014-04-16 09:41
#6

Mitt allra bästa tips är balsamet Respons Avocado Oil & Shea Butter (silikonfritt) + kokosolja. Efter detta har jag i lite kokosolja endast i topparna utan att skölja ur. Rena fuktbomben för håret! Mitt hår har blivit underbart mjukt sen jag började med detta och det går nästan aldrig av längre :)

Annons:
julia_directioner
2014-04-16 12:58
#7

Kokosnötsolja har jag hört ska vara jättebra

drutten2
2014-04-26 22:34
#8

Cassia och kokosolja! 😃

Atropa
2014-05-07 12:20
#9

1 avocado och 1 msk ekologisk olivolja, ha det ej i hårbotten så blir de flötit men annars blir längderna glansiga och mjuka!

TerriZue
2014-06-04 11:01
#10

Jag brukar köra en massa kul blandningar på allt jag råkar ha hemma för tillfället. Ägg, olivolja, honung, kokosolja, kokosmjölk/grädde (helt fantastiskt för håret), aloe vera-gel, lavendelolja, rosente, avkok på linfrön, avokado (lite svårt att skölja ur dock). Jag kladdar ihop allting i en bunke (har inga speciella mått utan går på känsla bara), sätter det i håret och låter det sitta kvar så länge jag bara kan, helst flera timmar. Sen sköljer jag ur det och håret är superfint i flera dagar. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

ixtab
2014-08-16 22:53
#11

Mitt bästa tips är att sluta använda shampoo. Köp ett lätt balsam eller späd ett lite tjockare och tvätta håret gno in det riktigt och skölj rikligt, sedan använder du ett lite fetare balsam som vanligt, eller som jag tar lite mandel Olja i topparna upp till öronen. eller aprikoskärnolja samma där inte högre än till öronen för då blir det fett. Om du gör så kommer ditt hår att börja producera rätt mängd fett för att hålla sig fint.
Ju mer uttorkande medel du använder ju mer fett producerar hårbotten. 

Hoppas du vågar prova. :)

🌺

Live long and prosper

TerriZue
2014-08-16 23:43
#12

Ska man tvätta med bara balsam måste man först tvätta ur håret med ett sista-gången-shampo för att får bort alla silikoner ur håret och därefter använda sig av speciella, godkända balsam. Balsammetoden är fantastiskt bra och inte alls särskilt svår att följa (och man behöver inte oroa sig för kostnaden, många av de godkända balsamen är budgetbalsam som finns i vilken mataffär som helst, dessutom kan man tvätta håret mer sällan och då går det inte åt så mycket). :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

ixtab
2014-08-17 00:56
#13

Det glömde jag 😊 Som det kan bli. Min frisör sa att jag skulle använda mig av ett milt diskmedel till sista gången.  Jag använder respons avokado oil and shea butter balsam och det är jätte bra…
men oavsett vad du använder försök att inte torka ut hårbotten för det blir verkligen en över produktion av fett….

lycka till

🌺

Live long and prosper

Annons:
[pusselbit]
2015-05-13 17:56
#14

Honung i balsamet är mitt bästa tips! Alt1: Smält honung på låg temperatur så den blir flytandes, blanda därefter i köpt balsam/hårinpackning. Alt2: Gör precis som alt1 fast du tillsätter även aloe vera gel i blandningen, alltså honung+aloe vera+balsam. Aloe veran ger fukt och någon typ av Olja fett, testa och se vad ditt hår behöver :) Du kan även tillsätta några droppar eterisk Olja i 'blandningen' så som lavendel eller rosmarin, då dessa har en del positiva egenskaper som tillexempel hårväxt stimulerande om du vill ha längre hår snabbare. Jag personligen använder aldrig någon typ av Olja i mitt hår så jag väljer att tipsa dig om aloe vera + honung som dessutom funkar ypperligt med balsammetoden eftersom det inte behövs nån schampo för att få rent håret efter denna inpackning. Honung är dessutom bakteriedödande och jag upplever att mitt hår håller sig rent längre av det 👍👍

Officielle
2015-05-13 18:52
#15

Jag kan verkligen rekommendera kokosolja till håret. Det är verkligen superbra och gör håret mjukt och följsamt. 

Jag applicerar kokosolja i hela håret(även hårbotten), sedan flätar jag ihop håret och sover med oljan i håret. När jag vaknar morgonen därefter tvättar jag noggrant ur oljan med ett naturligt schampoo. Eftersom att jag använder ett naturligt schampo utan Sulfater behöver jag tvätta håret två gånger för att få ur all Olja men om du använder "vanligt" schampoo bör det räcka med en schampoonering. 

När håret sedan har torkat är det väldigt mjukt och ser mycket hälsosamt ut.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

NewTime
2015-06-01 13:04
#16

Jag kör med ett riktigt bra schampo och har efter att jag hittade det inte behövt inpackningar. Har både biotin, keratin o aloe vera i sig så håret blir riktigt bra av bara schampot. Hade ganska torrt hår förut. Har inte flaskan precis här nu så jag vet inte exakt vad den heter men om du tittar efter schampot med det innehållet på www.aloeverabutiken.com och går in på aloe vera hårvård så finns den där. Den kan jag verkligen rekommendera! :)

Jinglebelle
2015-08-02 11:18
#17

Jag har just testat att göra egen hårinpackning för första gången. Mixade en banan, ett ägg, avokado, honung, en skvätt kokosgrädde och en tesked citronjuice.

Jag säger bara jösses..!! Brukar vanligtvis någon gång ibland lyxa till det med en hårbehandling från Lush, med ganska snarlika ingredienser, men det här blev ännu bättre!! Håret är superglansigt och mjukt. Att jag inte vågat mig på det här tidigare! 🙂

Pt1100
2015-08-09 09:21
#18

Ett tips om man vill ha glansigt hår är att tvätta ur det med kallt vatten innan du stänger av vattnet. Men jag rekomenderar att du satsar på något dyrare salong shampo och balsam det lönade sig för mig om man vill ha bättre hår! :)

Atropa
2015-08-10 10:51
#19

#18 det tragiska är att salongsvaror har ton med silikon i produkterna-som får håret att verka "läkt", men det går aldrig in i håret och verkar på oroblemet utan lägger sig som ett skal utanpå hårstrået

TerriZue
2015-08-10 13:05
#20

Håller med #19. Jag har aldrig fått bra resultat i längden av dyra salongsprodukter, de har bara bidragit till sämre kvalité på håret och gjort att jag fått jobba som tusan med att få det fint igen. Naturliga produkter utan silikoner är det enda jag rekommenderar.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: