Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 2238 ggr
natha-mjau
4/16/14, 2:06 PM

Mörk under ögonen & stora porer

Jag är väldigt mörk under ögonen, har testat gurkskivor men det fungerar inte..
Finns det någon annan huskur man kan använda sig av eller någon som vet en bra kräm?

Sedan har jag även stora porer på näsan, det är inte pormaskar utan det är bara porerna som syns. Tips hur jag blir av med dem?

Annons:
HonDuVet
4/25/14, 5:32 PM
#1

mot mörka ringar under ögonen så drick vatten. Vet inte hur mycket vatten du dricker per dag men jag hade jättemörka ringar under ögonen innan så läste jag att då måste man dricka mer vatten. Jag gör det dagligen nu och de mörka ringarna är så gott som borta. :)

Det andra vet jag inget om tyvärr men lycka till iaf.

natha-mjau
4/26/14, 6:36 PM
#2

dricker ungefär 1 liter vatten per dag, är det för lite?

HonDuVet
4/27/14, 4:42 PM
#3

har för mig att man ska försöka få i sig två liter per dag men om du dricker så mycket vatten får du förmodligen i dig resten genom mat. hur är det med sömn? sover du tillräckligt?

natha-mjau
4/27/14, 5:35 PM
#4

#3 ja, tillräckligt sover jag. Kanske sover för mycket tillochmed

HonDuVet
4/27/14, 8:02 PM
#5

Då vet jag inte vad det kan bero på. för lite D vitamin kanske…. Men annars om du vill dölja de mörka ringarna kan du köpa en concealer ju. Det finns jätte bra på The bodyshop vet jag för jag har en själv därifrån

natha-mjau
4/27/14, 8:35 PM
#6

jag vet inte heller..
Grejen är ju att jag helst vill kunna gå utan smink och se normal ut .. :/

Annons:
Nosen
4/27/14, 10:00 PM
#7

Jag brukar koka vatten i en kastrull. Sätta ansiktet ovanför och slänga en handduk över huvudet och "ånga" ansiktet i 10 minuter. Sedan scrubbar jag ansiktet med en ansiktsscrub eller olivolja+strösocker. 

Jag upplever att porerna öppnar sig och man får bort "de svarta prickarna" :) gör detta en gång i veckan eller när jag har tid och lust.

natha-mjau
4/28/14, 9:34 AM
#8

#7 tack för tipset!
Dock har jag inte problem med pormaskar, utan dem är lixom stora och synliga utan svarta prickar

Upp till toppen
Annons: