Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 4271 ggr
michellepetersson95
2014-05-23 19:57

dålig hy.

Hade det gått och hälla upp 1 dl vatten, lägga i lite vitlök, honung och 1 tsk/msk olivolja sen kokat upp lite grann, sila det och sen ta och applicera som ansiktsvatten och ha det i någon timme och sen skölja av? Är trött på alla kladdiga masker som droppar överallt :) Och tar gärna tips på andra saker som hjälper lite mot hyn!:) (Lite irriterad/torr, pormaskar och finnar, och acneärr)

Annons:
Tjeja
2014-05-23 20:03
#1

ingen aning men så som du beskriver din hud är min också.. så jag vill också gärna veta :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

michellepetersson95
2014-05-23 20:29
#2

Kokade upp lite vatten. 1 msk honung och 2 teskedar ingefära (pulver) och en halv tesked olivolja :) ska inte ha Olja när man har problem med finnar och liknande. Men tog lite för denna gången :)

Tjeja
2014-05-23 21:18
#3

Jag behöver fukt och fuktighetsbevarande till min hy fast jag har finnar.. för den är ju så torr samtidigt ändå.

Vet liksom inte hur jag ska bära mig åt riktigt 😕

Många saker känns bra direkt när man har på det först, men sedan när det torkat är huden torr och stram igen i alla fall.. och pormaskarna och finnarna är kvar ändå liksom.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Svartkatt
2014-05-23 22:09
#4

När jag hade som mest finnar och övriga utslag i ansiktet så fick jag tips om att jag kunde blanda ansiktsvatten av äppelcidervinäger och mineralvatten. Dutta på lite morgon och kväll och smörj sedan in med kokosolja. Detta plus vitaminer fungerade super! Idag har jag bara lite pormaskar och någon enstaka finne då och då. 🙂

michellepetersson95
2014-05-24 00:44
#5

Återfuktning är bra. Men har man problem med finnar så ska man inte ha Olja i ansiktet alls :)

Svartkatt
2014-05-24 11:02
#6

Det är främst en massa mineraloljor som kan skapa problem, lägger sig som ett lock på huden och stänger till. Kokosolja, eller någon annan bra Olja gör absolut ingen skada för dina finnar, tvärtom! 🙂

Annons:
TatsuOni
2014-05-26 20:37
#7

#5 Jag använder mig dagligen av Olja mot min torra hy och har aldrig haft mindre finnar. Så jodå Olja är bra på finnig hy så länge man använder en bra kallpressad olja🙂

Det är inte bara fet hy som blir finnig. Så fort min hy blir torr så exploderar det fram finnar. Håller jag den återfuktad med Olja så får jag inte alls lika mycket finnar^^


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

michellepetersson95
2014-05-26 22:52
#8

Ja. Skrev det i ett inlägg (trodde jag) att torr hy oxå ger finnar eftersom huden försöker återfukta den självt. Eller hur det var! På min hy fungerar inte Olja alls bra iallafall :( och min hy ser ut som ett apelsinskal. Men nu när jag har använt vatten + ingefära så är nästan allt väck. Tom ett gammalt ärr från min vertikala labret, näspiercing + piercingen jag haft i ögonbrynet har börjat dra ihop sig :) och har ärvt fruktansvärda påsar under ögonen, och dom börjar jämna till sig oxå. Känns underbart! Bara ärr och finnar som behöver väck nu :)

Svartkatt
2014-05-26 23:51
#9

Det kan ju vara så att det är olika från person till person också 🙂 På mig fungerar Olja superbra! Önskar bara att jag kunde tala om det för mitt 14-åriga jag, då såg jag verkligen ut som en prickigkorv i ansiktet ibland. Jag tvättade med uttorkande ansiktstvålar, smorde med billiga skitkrämer och duttade basiron på de stackars röda finnarna. 😉

[mia323]
2014-05-27 08:27
#10

#8 Hur gör du med ingefäran. Är det färsk ingefära eller pulver du använder. Låter intressant.

michellepetersson95
2014-05-28 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag tog en halv tesked ingefära, 2 dl vatten och 1 tesked honung. Olivolja tog jag med lite, men har skippat det för jag vet hur min hy reagerar på det. Jag lägger upp en före och efterbild (före är till höger) och där syns det hur dålig hy jag verkligen har, och har fått fjun i ansiktet eftersom jag knappt äter nu för tiden. Och ber om ursäkt om hyn ser äcklig ut på bilden

[mia323]
2014-05-28 21:09
#12

Ska absolut testa detta på mina påsar under ögonen.

michellepetersson95
2014-05-28 23:23
#13

Jaså? :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: