Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 4709 ggr
ilenna90
8/23/14, 4:34 PM

makeupborst-rengöring

är det nån som använt den här makeupborst-rengöringen från hm? det stod nämligen inga instruktioner överhuvudtaget och efter att jag sprayat borsten blev den jättekladdig och kändes mer ofräsch än innan O_o ska man spraya och sen skölja eller hur är det tänkt? 

http://www.hm.com/se/product/29567?article=29567-A

Annons:
[mia323]
8/25/14, 9:17 PM
#1

Jag skulle nog  själv provat diskmedel och vatten.

TatsuOni
8/29/14, 6:39 AM
#2

Jag har använt en sådan. Sprayade på borstarna och torkade av på en ren handduk som jag inte är rädd om. Upprepade sedan detta tills borstarna var rena.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Officielle
3/10/15, 3:59 PM
#3

Den där produkten är endast fräscha upp borstarna för stunden och inte djuprengöra de vilket man måste göra. Du sprayar produkten några gånger på borsten du vill rengöra och gnuggar sedan runt borsten i cirkelrörelser på en handduk, toapapper eller liknande. Sedan kan du använda borsten och den är då lite renare än den var innan men jag rekommenderar ändå att du rengör dina borstar "på riktigt" då man inte vill att det börjar samlas en massa bakterier i dem. 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Cazzos
5/14/15, 8:25 PM
#4

Jag tvättar mina genom att hälla ca 1 msk olivolja+1 msk diskmedel på en tallrik, doppa borsten i vardera ingrediens och gör cirkulära rörelser i handflatan tills det löddrat ganska mycket och du ser att löddret inte är smutsigt längre, sen gör du samma rörelser i handflatan fast under rinnande vatten tills allt lödder är borta 🙂

Sen måste du hänga dem upp- och ner under natten så att de får torka och du kan använda dem nästa morgon. Låter du de ligga på sidan så kommer vattnet att rinna in i borsten och lösa upp limmet så håren lossnar!


Upp till toppen
Annons: