Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 3377 ggr
tlover
5/9/15, 9:47 PM

Någon som testat "sockervax"

Är det nån som testat det som jag tror kallas "sockervax", det är ungefär som en sirap som man använder istället för hårborttagningsvax.

Jag har för mig att jag läst om att nån sa att det gör mindre ont med sockervax istället för vanligt vax, är det nån som vet om det är så?

Jag har testat vanligt vax (alltså inte bivax utan vax för att ta bort hår) men det gjorde jätteont, men om sockervax gör mindre ont skulle jag vilja testa det (jag är ganska säker på att jag har ett recept).

Så ni som har erfarenhet, hur är det?

l'm back

Annons:
VildaVittra
5/12/15, 4:05 PM
#1

Det gör ont att dra ut hår från rötterna, oavsett metod. När jag var tonåring kom det en epileringsmaskin som "Inte gör ont". Värre tortyrredskap kan man leta länge efter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Officielle
5/12/15, 4:38 PM
#2

Jag har testat sockervax en gång och jag tyckte att det var lite svårt att använda det. Jag fick inte bort allt hår på benen som jag får annars då jag rakar benen. Personligen tror jag att jag hade fel teknik och skulle absolut behöva göra det fler gånger för att få bättre resultat. 

Angående smärtan så tyckte jag att det gjorde ungefär lika ont som att använda "vanligt" vax på benen, kanske något mindre ont på vissa partier men  i det stora hela så var det ingen större skillnad på smärtan. Värt ett försök!

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

mikkan01
5/12/15, 5:40 PM
#3

Jag använder enbart sockervax för att ta bort hår, ibland kan jag köra lite snabbt med rakhyvel på vissa ställen men det är sällan. Jag gilla verkligen sockervax och tycker absolut att det är skonsammare än köpesvax, funkar dessutom mycket bättre. 
Tror att det gör mindre ont för varje gång man gör det också. Lyckas man få in tekniken att köra på sugaring istället för sockervax med remsor så är det i alla fall enligt mig mycket mindre smärtsamt.

~mikkan

tlover
5/12/15, 7:41 PM
#4

#1 Jag har testat en sån också, och ja den gjorde ont. Men inte riktigt lika ont som att vaxa om jag minns rätt.

#2 Jag klarade bara en "remsa" då jag testade vax så gör det lika ont vet jag inte om det är nått för mig.

#3 Sugaring?

l'm back

mikkan01
5/12/15, 7:46 PM
#5

Sugaring är som ett hårdare vax, istället för en remsa så använder man bara vaxet. Man använder samma "vaxklump" att ta bort håret med tills den blir för mjuk för att fånga upp hår, så det går åt mindre också. 🙂

~mikkan

Officielle
5/12/15, 7:47 PM
#6

#4 Du kan ju testa använda vaxet på ett litet område och känna efter om det gör jätteont, då behöver du ju inte fortsätta. 

Jag tycker inte att varken vanligt vax eller sockervax gör särskilt ont, jag menade inte att det är en hemsk smärta när jag skrev här ovan. :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
pajakaos
10/31/18, 12:21 AM
#7

#3 #5

Kör du på eget hemmagjort vax (sugaring paste) då? Har försökt få till det ett antal gånger då jag föredrar den metoden, men får aldrig det riktigt så fast som jag vill ha det, utan får använda det som "vanligt" vax. Kan få till en boll precis i början, men det smälter liksom direkt från min kroppsvärme.

mikkan01
4/12/19, 7:37 PM
#8

#7 Sent svar men ja, jag gör min egen vax. Tips är att kolla på youtube videor där de kokar vaxet så får man in tekniken sen. Vaxet kan smälta men man kan blanda i lite kallt vatten och jobba ordentligt med vaxet så borde det bli bra. :)

~mikkan

Upp till toppen
Annons: