Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 1993 ggr
Officielle
2015-05-15 13:13

Ansiktsmask

Vill fuktbomba mitt ansikte och behöver tips på ansiktsmasker som verkligen ger mycket fukt och lyster till huden. Gärna enkla recept med ingredienser som oftast finns hemma.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
tlover
2015-05-15 13:19
#1

Honung ska vara fuktgivande. Många gör en mask/peeling kombo av honung och havregryn.

l'm back

Officielle
2015-05-15 13:26
#2

#1 Har tidigare testat endast havregryn men jag tycker inte att det är särskilt fuktgivande, endast renande för huden. 

Ska honungen vara raw?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

tlover
2015-05-15 13:27
#3

#2 Havregrynen ska mer vara som en mild peeling för ansiktet och det är bra mot exem.

Honungen behöver inte vara raw vad jag förstått.

l'm back

Officielle
2015-05-15 13:34
#4

#3 Okej, ska definitivt testa att blanda havregryn med honung! 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

DiamondIce
2015-05-15 14:43
#5

Min syster gör ansiktsmasker i tid och otid, och jag tycker mig sett henne mosa en avocado och smeta på ansiktet? Hon har gjort saker med ägg och olivolja också, men tyvärr är hon inte här just nu så jag kan inte fråga henne vad de är bra för 🤔

Officielle
2015-05-15 14:47
#6

#5 Har hört att avokado ska vara väldigt bra för huden men har inte vågat testa det då det känns som det kan bli stopp i avloppet när man sköljer av den.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
tlover
2015-05-15 14:52
#7

#6 Om du bor så till skulle du ju kunna skölja av det över ett tvättfat och slänga vattnet ute

l'm back

Officielle
2015-05-15 14:55
#8

#7 När jag tidigare har använt havregryn i ansiktet har jag tvättat av grynen i en skål och sedan hällt ner vattnet i toalettstolen för att undvika stopp i kranen. Kanske skulle kunna göra så med avokado också.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

tlover
2015-05-15 15:25
#9

#8 Jo det borde gå

l'm back

J-STHLM
2015-06-21 19:09
#10

Avokado,  papaya och turkisk yogurt är återfuktande för hyn och fungerar som naturlig och mild ansiktsbehandling! Gurkmeja och honung fungerar tillsammans för en mild ansiktspeeling

TerriZue
2015-08-09 09:59
#11

Jag brukar blanda honung, kokosolja och lite kanel (antiseptiskt och ger en lätt peeling), älskar just den ansiktsmasken men man får vara lite aktsam så man inte har den på för länge. Kanel är väldigt starkt och kan irritera huden om man lämnar masken på för länge. Jag brukar ha masken på i max 15 minuter. 

Jag har även testat att göra en mask med mosad banan och havregryn, den var superhärlig! :D 

Nu ver ju det här en ganska gammal tråd men i alla fall. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[AE.]
2015-08-09 18:17
#12

Ananas och papaya innehåller ett enzym som peelar milt, om man vill ha en sån effekt (kan vara bra innan fuktbomb). Sen är honung, yoghurt, majonäs och avokado bra ingredienser för fukt.

Upp till toppen
Annons: