Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 1040 ggr
Officielle
6/5/15, 3:55 PM

Solskydd

Nu börjar sommaren närma sig och det har blivit dags för mig att köpa solkräm. Har tänkt köpa den här eftersom att den naturlig och det är viktigt för mig. Dock undrar jag om den går att använda i ansiktet också eller bara på kroppen?

Ekologiska solskydd är generellt kanske dyra och känner inte för att spendera 500 kronor på solskydd för både kropp och ansikte när flaskorna innehåller mycket mindre än "vanliga" solkrämer.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Sindri
6/8/15, 9:42 PM
#1

Den där skulle jag inte ta på kroppen. På www.shenet.se  kan du slå upp de flesta ingredienser och kolla vad de egentligen är. Allt som är naturligt är inte ofarligt. Aluminium t ex. Man har ju avrått från aluminium i kokkärl p.g.a. ökad risk för alzheimer. Varför skulle inte samma sak gälla för utvärtes? Vi vet ju att kroppen kan absorbera mycket av det vi smetar in oss med.

Vidare http://www.shenet.se/ravaror/bensylbensoat.html

Parfym - är det så bra att ha i solen?

Det är en del kokosfett eller emulgeringar av kokosfett. Kokosfett innehåller i sig en del solskyddsfaktor.
Själv har jag slutat använda solskyddsmedel, trots att jag vistas i södra Spanien flera månader om året. Solar försiktigt, använder hatt, parasoll och bränner mig aldrig nuförtiden.  Ibland tar jag lite kokosfett på huden, eller stift på näsan.

Upp till toppen
Annons: