Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 1697 ggr
[Grädd]
2015-08-29 12:59

Foundation

Jag har väldigt oljig hud och har hittat en foundation (efter att ha provat väldigt mycket) som ändå funkar bättre än andra på mig. Men problemet är på näsan där det alltid blir konstigt. Den fastnar lixom inte riktigt och sen när jag har puder på så ser det altid konstigt och "torrt" ut eller vad man ska säga. Då det är just på näsvingarna som jag blir som oljigast och måste "bättra på" med puder ganska ofta för att inte se ut som ett smörpaket i ansiktet så gör det ju inte saken bättre…någon som har något tips? Använder primer innan, handlar det om pormaskarna? kanske ska prova att göra en ansiktsmask som ska ta bort porerna.

Annons:
[pusselbit]
2015-08-31 20:56
#1

testa såna där servetter som suger upp fettet eftersom under dagen

IceTee
2015-09-11 09:52
#2

Är du villig att prova mineralfoundation så rekomenderar jag starkt tikei! Har du några frågor så svarar de väldigt fort på mejl

Medarbetare på Skor iFokus

wilmis0e
2015-10-24 09:20
#3

Jag är inte så kunnig men jag vet att det finns olika medel man kan sätta för olika typer av hy så att sminkningen håller längre. Fråga din sminkaffär nära dig som tillexempel kiks. Jag hade det problemet förr men jag slutade dock bara med att använda fondation på näsan (eller hela ansiktet) så nu använder jag concealer på näsan. Det ser inte alls lika konstigt ut efter dagen, det kan också vara för att du inte arbetat in produkten. Testa gnugga med händerna lite mer eller ta en borste och finslipa. Det var nog allt jag hade lycka till :)

Upp till toppen
Annons: