Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 1530 ggr
Officielle
2015-09-15 07:10

2 gånger per dag?

Är det verkligen nödvändigt att tvätta ansiktet 2 gånger per dag? Eller räcker det med 1 gång?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Rheen
2015-09-15 07:38
#1

Jag tror att det helt och hållet beror på vad man har för slags hy. På vardagar tvättar jag alltid mitt ansikte två gånger, men under lovet på sommaren kan jag hoppa över det på morgnarna (Oftast pågrund av lathet). Om man använder mycket produkter i ansiktet är det alltid bra att tvätta både morgon och kväll. (Speciellt viktigt på kvällen så ansiktet får andas) c:

~ Rheen.

wilmis0e
2015-10-24 09:23
#2

Jag tvättar ansiktet på kvällarna för det mesta och lägger lite återfuktnings kräm. Men jag kan också bara gå till toan på morgonen och skvätta lite vatten i ansiktet, det blir en frächare känsla. Även då lägger jag lite återfuknings kräm bara för att det är så viktigt för huden. Men man behöver inte lika mycket eftersom jag inte tvättat ansiktet med sminkbortagnings medel. Allt beror på din hy :)

Sindri
2016-01-20 20:10
#3

Beror på vad du menar med tvätta. Om du bara använder ljummet eller kallt vatten och sköljer av ansiktet kan du göra det ofta utan att det tar skada. Tvål skall man aldrig använda, oljor bara när det är nödvändigt att ta bort smink etc.

Skulle inte tycka det känns fräscht att gå och lägga sig utan att skölja av ansiktet. När jag går upp vill jag också skölja bort natten och sömnen ur ansiktet.

Upp till toppen
Annons: