Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 1981 ggr
wilmis0e
10/22/15, 9:53 PM

naturlig sminkning för ljus hy

Hej! Har ett väldigt stort problem med mitt ansikte (tycker liksom inte om hur jag ser ut) och försöker hitta det bästa sättet att hantera det på. Smink har hjälpt ett tag men känner ändå att jag inte hittat det jag är riktigt 100% säker på, jag gillar också att köpa nytt då och då. Jag tycker om den naturliga looken, då det är uppfixat på ett fint sätt men ser inte för mycket ut, men för mig är mitt största problem min ljusa hy. Jag har svårt att hitta rätt produkter som passar, skulle inte säga att jag är jätte blek men ganska…jag kan hitta produkter men det ser väldigt lätt för mycket ut, man ser liksom lagren. Så någon som har någon ide på smink som fungerar bra för att få en lättare look ( har dock röda hudtoner så måste vara något som inte förstärker färgen men samtidigt inte ser för mycket ut) gärna märken som inte testar på djur. Medans jag ändå skriver kan jag väl slänga in en snabb fråga. Jag har stora blåa ögon som lätt ser trötta ut. Dom ser nästan halvstängda ut och mina ögonfransar är långa men går liksom inte att böja upp, dom stannar aldrig däruppe. Vad ska jag göra för det också? Skönhets tips i allmänhet är välkomna och kanske någon bra applicerings tips eller märken concilers mm! :)

  • Redigerat 3/16/22, 11:20 AM av Niklas
Annons:
MangaBea
10/23/15, 4:40 PM
#1

Jag är inte jättekunnig när det gäller vilka märken eller produkter som är bäst, jag har främst testat mig fram till det jag gillar. Men om du vill ha en lättare sminkning så bör du använda en BB eller CC-kräm istället för foundation. För att få bort det röda så kan man använda en grön primer innan man lägger på BB eller CC-krämen, då blir det röda mindre rött.

I övrigt så rekommenderar jag att gå till en sminkbutik, t.ex. Kicks, och prata med dem där. De kan komma med tips och idéer, och du kan även se till att ta hjälp av dem för att få rätt nyans av produkterna. Det kan vara svårt att göra den bedömningen själv och har man fel nyans så kan det se väldigt galet ut.

Sista problemet vet jag tyvärr inte hur jag ska hjälpa dig med. De trick jag använder för att se piggare ut är concealer under ögonen och så använder jag en hudfärgad kajalpenna innanför nedre fransraden för jag blir väldigt röd runt ögonen på morgonen. Dock kanske det inte hjälper dig så mycket att göra det.

wilmis0e
10/24/15, 9:13 AM
#2

Tack för svar :) Jag ska försöka ta mig till kiks och fråga också men det var bra att höra lite andra tips och ideer. Jag ska försöka hitta en grön primer också.

Sashhi
10/26/15, 10:47 AM
#3

Har en vän med extremt ljus hud. Hon blandar den ljusaste "billiga" foudnationen hon kunde hitta på Kicks med vit foundation beställd online för att få den rätta nyansen. CC och BB-krämer är sällan tillräckligt ljusa, och speciellt om du har pigmentsfläckar av något slag (t.ex fräknar) så tar CC-krämen färg av dem till viss del, vilket kan göra huden mörkare.

Not your mom, not your milk.

wilmis0e
11/6/15, 8:45 AM
#4

Okej vilken sida beställer hon från?

Sashhi
11/6/15, 10:22 AM
#5

#4 Bara att googla "white foundation for mixing"

Not your mom, not your milk.

Officielle
11/9/15, 7:37 PM
#6

Tycker att du ska acceptera hur du ser ut och inse att du är perfekt precis som du är!

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: