Annons:
Etikettköpta-produkter
Läst 1253 ggr
[_fetswd]
2016-01-25 22:05

Tips för en kombinerad hy?

Jag skulle behöva lite tips och råd när det gäller min hy i ansiktet.

Jag har vanligtvis fet hy och får ofta problem med finnar och pormaskar, speciellt i pannan, näsan och hakan. När jag sedan applicerar foundation blir huden flagnig och det ser otroligt dåligt ut, dock brukar detta försvinna under dagen och huden blir istället glansig och fet.

Nu på vintern har jag fått supertorr hud och speciellt efter att jag duschat, då är jag alldeles flagnig i hela ansiktet.

Så nu kommer min fråga: Vad ska jag köpa för slags produkter? Ska jag köpa för fet hy eller torr hy ? Kan man kombinera olika produkter t.ex. rengöring för fet hy och en dagkräm för torr hy?  

Det bästa vore väl att fråga en expert som jobbar i butik där man säljer dessa produkter men tänkte höra här först. Tacksam för alla tips!

Annons:
Bill&Bull
2016-01-25 22:13
#1

Det finns rengöring och kräm för kombinerad hy. Jag är också jättetorr såhär års och då är det bra med riklig återfuktning, kan även rekommendera en ansikts skrubb för att få bort flagig hy.

||My Love For Animals Is Immortal||

Moln32
2016-02-10 16:57
#2

Jag har exakt samma problem! Köpte Formulas serie för fet hy på Åhléns. Fungerade redan efter första användning men fick ett problem: Den fungerar så att själva tvätt ja.. Den som man tvättar ansiktet med fungerade så att den torkar ut finnar och blemmor. Nu har jag fått den värsta huden som uppstått i hela mitt liv. Har fått en skit torr hy och på hakan flagnar det skin hela tiden och jag ser helt gammal/torr/risig ut! Tidigare har jag använt foundation men det fungerar inte längre utan gör det bara värre… Så om man har riktigt fet hy och acne, jätte bra produkt men inget för mig eller oss med torr eller lite fet hy. Smörjer in hur mycket kokosolja på kvällarna nu!xD Tänkte svänga inom Apoteket och köpa Chetaphil's ansikts tvätt och se om den fungerar. Ett tips för du nämde att din hy inte ser bättre ut i foundation utan flagnar osv (har samma problem) köp inte liquid foundation, alltså en flytande foundation. Köp mineral puder! Kan verkligen rekommendera antigen Iduns eller bareminerals mineralfoundation! Fick låna lite av en vän för ett tag sen och fick verkligen det bästa resultatet: Ingen fet hy, ingen hy som flagnade och blemmor täckta!:)

smellcaramell
2016-02-29 23:18
#3

låter som min hy, mitt grundproblem var att jag var så enormt torr i pannan, på kindben och näsa att huden massproducerade fett för att återfukta = hyn såg fet ut direkt och ändå fick jag skrubba ansiktet typ konstant för att det "flagnade".. Gick till åhlens o fick tips om en handkräm som kostar typ 30kr som jag smörjde bara på näsa, kinder o pannan där jag var supertorr, nu är min hy superfin. Dock har jag kombinerad hy så jag är supertorr i pannan, kinder och näsa men super fet vid hårfästet, käkben och runt munnen, så där använder jag en väldigt lätt kräm. 

Rekommenderar inte alls produkter för torr hy så som du beskriver din hy då det bara gör problemen värre och värre..

Upp till toppen
Annons: