Annons:
Etikettredskap-ingredienser-råvaror
Läst 2790 ggr
Sara:)
2/29/16, 10:30 PM

Få bort ärr?

Nån som har nåt tips för hur man får bort ärr? Vet att det finns nån Olja man kan köpa men finns det nåt man kan göra som man har hemma liksom? Kollade vad oljan kostade och det var typ 200 kr, skulle tex kokosolja elr olivolja hjälpa tror ni? Väldigt tacksam för svar :)

Annons:
Sindri
2/29/16, 11:07 PM
#1

Jag tror inte det finns någon Olja som tar bort ärr. Kanske kan man mildra litet beroende på vad det kommer ifrån och hur det ser ut, men ett ärr är ju redan ett läkt sår.
Både kokosolja och olivolja är nyttigt för huden så det skadar inte att du smörjer in dig, men köp för all del ingen Olja för 200 kr.
Annars har jag sett folk rekommendera mandelolja för bl a acne-ärr.

Sara:)
3/1/16, 7:26 AM
#2

Det är gamla skärsår, typ ett år elr nåt sånt

Sara:)
3/1/16, 7:27 AM
#3

Om det bleker ärren men inte tar bort dom helt så har det ju iallafall hjälpt någonting :)

Sindri
3/1/16, 11:31 AM
#4

Om du solar så var noga med att täcka ärren, eller ha på tjockt med solskyddsfaktor i några år framöver annars kan de bli röda.

DiamondIce
3/1/16, 11:39 AM
#5

Kolla i den här tråden 🙂

Lakritsstjärna
4/23/17, 1:12 AM
#6

Kropsroller har jag hört kan fungera och göra ärr mindre synliga. De hjälpte mot mina graviditets bristningar på magen att bli mindre synliga så borde nog fungera på ärr. Tror inte på någon dyr Olja.

Annons:
gymnast
5/5/17, 8:23 PM
#7

har en kompis med självskade ärr och vill ha bort dem vissa är röda och vill få bort det mer röda ngt tips

[Smulan_88]
6/4/17, 11:42 AM
#8

Laser.?.

Upp till toppen
Annons: