Annons:
Etiketthuskurer
Läst 1434 ggr
Volpes
2016-03-05 19:06

Hjälp min hy

Hej. Jag har en väldigt konstig hy i ansiktet, främst pannan, som började för ca 1 och ett halv år sedan. Jag får liksom blemmor men om man klämmer på dem så kommer det ut sårvätska, så det är inte finnar.  Jag får även liknande i hårbotten i nacken. Jag har i övrigt väldigt torr hud gäller över hela kroppen men jag får fett hår fort. Jag började använda mig av mjällschampoo i fall det var mjällexem jag hade och tycker att det har hjälp lite.

Är det någon som har något tips på hur jag kan bli av med mina blemmor? Tycker detta är väldigt jobbigt.

Annons:
Blueberry95
2016-03-10 20:52
#1

Jag skulle rekommendera att sluta använda alla slags hudprodukter och även smink ett tag, och använda något som kallas OCM (oil cleansing method). Det fungerade jättebra för mig! Jag blandar olivolja och lite ricinolja tillsammans och masserar in i ansiktet. Efter ett tag går ricinoljan in i porerna och rengör och även gör så att huden återfår balans. För jag vet att smink och liknande kan ge prickar och blemmor. Jag tycker att du ska prova iallafall! :)

tlover
2016-03-14 07:59
#2

och dessutom sluta med mjällschampo, det är hemskt mot hår och hårbotten. De flesta hjälps mot mjäll genom att börja använda någon no poo metod (tvätta håret utan schampo) eller någon mildare form av schampo (utan Sulfater m.m).

Ang din hy började du stressa mycket för 1½  år sen? Stress påverkar hyn jättemycket (även tex graviditet eller liknande påverkar) så hur konstigt det än låter så kan tex meditation hjälpa (om det är stress som är problemet).

l'm back

Upp till toppen
Annons: