Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 913 ggr
[Zofiaz]
2016-05-14 19:37

Foundation - oljig hy

Trots att jag sminkat mig i många år nu så har jag inte hittat en långvarig foundation i den djungel som finns. Det känns som att jag nu testat allt som funkat för andra men kvar står jag med ett oljigt ansikte foundation bara glider av. Estee Lauder Double Wear Foundation var egentligen tipptopp. Satt någorlunda hela dagen (endast lite oljig på näsan) och dessutom kunde man krama folk utan att lämna hela sitt ansikte på dem. Men även den ljusaste färgen (02) mörknande såpass mycket på mig att det helt enkelt inte såg ok ut. Vidare gick jag till Giorgio Armani Luminous Silk Foundation, en dröm precis vid applicering. 3 timmar senare var den antingen så fet att man såg ut att precis komma från gymmet eller så var den helt enkelt inte kvar på ansiktet utan snarare klädplagg. Däremellan har även Chanel testats, även denna rann av efter bara några timmar. Med andra ord har jag enormt fet hy, men bara på näsan och huden närmast. Söker med ljus och lykta efter en foundation som om än inte håller sig matt i alla fall inte lämnar huden vid minsta beröring. Vad har fungerat för dig? Kanske handlar det mer om primer och puder?

Annons:
frejaspluto
2016-05-14 19:54
#1

Har du testat Kicks egna pruodukter? Deras foundation är så himla fantastisk, jag har fet hy och den kostar 229 kr. Den är fairtrade, ( om man vill ha ekologiskt) det är underbara kvinnor som har gjort den. Den har fått bra kritik på deras omdömerecension. Jag hade också svårt och få till en bra foundation ,nu har jag det och är jättenöjd!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: