Annons:
Etiketthuskurer
Läst 2000 ggr
Marmelademma
6/4/16, 10:00 PM

Torr runt näsvingarna

Hej! Har alltid haft väldigt mycket problem med mina näsvingar har alltid varit hur torr som helst runt och ser ut som bara den när man sminkar över. Jag smörjer och smörjer och smörjer men det blir inte bättre. Har någon nått tips? Är verkligen i behov av det!

Annons:
Bill&Bull
6/4/16, 10:51 PM
#1

Du kanske behöver skrubba bort den torra huden? Jag är alltid torr på näsan oavsett hur mycket jag smörjer, enda gången det är lent är när jag skrubbat.

||My Love For Animals Is Immortal||

TatsuOni
6/10/16, 5:26 PM
#2

Hade samma problem 10-15 år. Det som har fungerat för mig är att använda en blandning av äppelcidervinäger och vatten som ansiktsvatten 1-2 gånger om dagen och smörja med Olja vid behov. 

Jag använder inga andra produkter till ansiktet och den enda gången jag sköljer med vatten är när jag duschar.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

alinass
6/29/16, 11:13 PM
#3

Det kan vara Mjälleksem. Sitter ofta runt näsvingarna eller i hårbotten. Ibland sprider det sig till ögonbryn. Testa att smörja med en hemmagjord kräm på bivax, sheasmör, närmande oljor som kokosnötsolja, nyponfröolja etc. Jag vet att kortison tar bort Mjälleksem men kortison är inget jag vill rekommendera. Det gör huden så tunn och hemmagjorda krämer känns bättre. Jag vet flera personer som får Mjälleksem av olika livsmedel t.ex. Ananas, choklad,

Upp till toppen
Annons: