Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 2082 ggr
sofi88
12/26/16, 10:32 PM

Kan de användas till något annat?

Hej allihopa

Jag tillverkade mustaschvax och skäggolja till min bror i julklapp. Jag var så nöjd med att ha lyckats komma på en riktigt bra julklapp utan att ha frågat rakt ut vad som önskades. 

Tyvärr visade det sig på julafton när vi träffas, att han rakat bort både mustasch och skägg. Vi fick oss i alla fall ett gott skratt när vi öppnade julklapparna, men det vore ju roligt om produkterna kom till användning. Därför funderar jag nu om man kan använda vaxet och oljan till något annat?

Mustaschvaxet består av bivax, mandelolja, sheasmör och eteriska oljor (Beragott, Enbär och Frankincense ).

Skäggoljan innehåller arganolja, hampfröolja, broccoliolja och eteriska oljor (Beragott, Enbär och Frankincense ).

Skulle man kunna använda mustaschvaxet som läppbalsam? eller något annat?

Fungerar skäggoljan att smörja in torra händer eller annat med?

(Min bror har rakat huvud, annars hade jag föreslagit att hon använde produkterna i håret)

Jag är nybörjare när det kommer till skönhetsrecept, och har inte hundra koll på alla ingrediensers egenskaper, är lite orolig för att ställa till något. 

Vad tror ni?

Annons:
Honestyisdead
12/26/16, 11:18 PM
#1

Borde fungera i håret på huvudet också.

TatsuOni
12/28/16, 4:31 PM
#2

Borde fungera som handkräm, läppsalva eller hudkräm. Det innehåller ju ingenting som är skadligt, så det är bara att testa 😎


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Skogsvittra
1/12/17, 5:07 PM
#3

Vaxet kan du använda överallt förutom kanske i ansiktet då bivax är väldigt komedogent så det täpper till porer, men bör fungera alldeles utmärkt till läpparna och torra händer. Oljan kan du använda varsom, den passar nog i ansiktet med så lätta oljor och även i håret. 

Eteriska oljor kan ge allergisk reaktion så testa först. Jag gör salvor med nästan exakt samma ingredienser till min eksemhud 🥳


Upp till toppen
Annons: