Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 2709 ggr
Moln32
2017-01-12 16:25

Påsar under ögonen

Jag har alltid haft väldigt fin hy ända tills jag började använde tjocka foundations mm utan att vara snäll mot huden och då började den bli ful. Jag är 15 år och har riktigt förstört hyn under mina ögon, stora påsar, INTE mörka ringar utan påsar. För mig är det väldigt viktigt att jag känner mig trygg med mig själv för annars sjunker min självsäkerhet till 0 och jag har dessutom svårt att titta i folks ögon idag. Folk som mina kompisar säger hela tiden att jag behöver sova mer men det är inte det de handlar om för jag sover bra, äter bra, dricker bra mm. Jag bar inte smink på ett halvår och bär inte smink under ögonen längre men alltså påsarna försvinner inte.. Har testat alla "husshållsknep", många ögonkrämer, skin swiss, ögon saker men inget funkar.. Jag börjar att må riktigt dåligt pga det här och vet inte vad jag ska göra, dock så är det inte värsta biga påsarna men jag önskar bara att jag aldrig börjat använda smink.. Ni som har något tips kan väll skriva vad jag kan göra.

Annons:
[Devya]
2017-01-12 16:30
#1

Jag har aldrig hört att man skulle få påsar under ögonen av foundation. Låter mer som om det här har kommit under en viss tid och kanske bara är genetiskt.  Jag vet av flera som har "påsar" under ögonen och de använder inget smink alls och de sover samt äter ordentligt. Vissa har väl bara gener för det.

Själv är jag väldigt mörk under ögonen fast jag sover bra och så vidare. Jag har bara fått acceptera att det är så det är.

http://damernasvarld.se/hej-da-pasar-och-morka-ringar-under-ogonen/

Maria
2017-01-12 16:51
#2

Jag tror aldrig jag sett någon så ung med påsar under ögonen😮

Är du säker på att det inte bara är du som är petig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TatsuOni
2017-01-12 17:11
#3

Det är normalt att förändras under tonåren och jag har sett flera som har fått påsar i ögonen just under tonåren. Tror inte att det beror på ditt smink.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: