Annons:
Etiketthuskurer
Läst 1464 ggr
gymnast
2017-05-05 14:21

Ärr

Har en kompis med självskade ärr som hon skulle vilja få att synas mindre till sommaren har ni något tips som huskurer elr så funkar det med citron hur gör man?

Annons:
Linn Is The New
2017-07-05 02:52
#1

Sola kan hjälpa. Gör rent dem om de är färska. Annars finns det tyvärr inte mycket mer att göra än att vänta ur sen tills de bleknar med tiden :)!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Maria
2017-07-05 07:34
#2

Man ska absolut inte sola på är som är färska. Vänta minst ett år innan man låter solen "komma nära" och även då så är områden med ärr väldigt känsliga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Linn Is The New
2017-07-05 16:18
#3

Jag sa inte att hon skulle sola vid färska sår, utan att hon skulle göra rent  färska sår och låta dem blekna med tiden. Om dem är äldre kan man sola ofc

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Maria
2017-07-05 16:26
#4

Eftersom ärrvävnad saknar skyddande pigment så bör man vara väldigt försiktig med sol på sådana områden även om de är äldre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Linn Is The New
2017-07-05 16:45
#5

Lol du skrev ju själv att man ska vänta minst ett år, det är ju äldre ärr. Annars kan man ju ta i försiktighetens tråd och vänta 2-4.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Maria
2017-07-05 17:02
#6

Varför märka ord? Att sola är egentligen aldrig bra på områden med ärrvävnad även om huden blir tåligare med tiden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Aleya
2017-07-13 08:57
#7

Man ska täcka ärr om det går och täcka dom med tejp. Om man tror på sådan där Olja man kan använda för bristningar (är det bio-olja den kallas?) Så kan man ju testa det. Annars är det bara snällt vänta, för att sola dom direkt kan göra dom bara fulare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: