Annons:
Etikettskönhetsrecept
Läst 747 ggr
sob0u
1/13/19, 11:20 PM

Hur håller jag min hudrutin?

Hej!

Jag kan aldrig hålla min hudrutin, börjar alltid så bra och tvättar ansiktet, har kräm dom första dagarna sen slutar jag alltid. tips på hur jag ska ha det som en rutin som jag följer varje dag?

  • Redigerat 3/16/22, 11:20 AM av Niklas
Annons:
Jojaton
1/14/19, 12:21 AM
#1

Varför slutar du? Är det för att du glömmer eller? 😊 Att göra det i samband med tandborstning hjälpte mig mycket. Nu har jag fallit ur det lite men när jag jobbade i butik (nu pluggar jag hemifrån) kunde jag inte somna om jag inte rengjort ansiktet och smörjt in mig ordentligt, precis som att jag inte kan sova om jag missar att borsta tänderna. Men det är lite svårt att veta vad som kommer funka bäst för dig om man inte vet orsaken. Att ha ett ”schema” som man prickar i varje dag kan ju också hjälpa, gör man något i 30 dagar blir det en rutin så man kan ju pricka av varje dag i en månad tex.

Johanna - Instagram

taxarärbäst
1/14/19, 1:27 AM
#2

jag glömmer också skönt att inte va ensam….jag är en finnig röra😂😭

panini
1/14/19, 2:13 AM
#3

Det här med rutiner kan vara jobbigt, speciellt när det kommer till att ge tips till andra 😉 Jag själv gör det aldrig vid en speciell tid, utan försöker bara se till så att jag gör det. Och sen så har jag försökt att göra det till en rolig grej, så att jag tar med min högtalare och spelar min favoritmusik och sjunger under tiden (lyssnar inte så mycket på musik annars så det blir liksom "lyx").  Jag kan ha svårt för att ta tag i saker, så jag försöker göra det i samband med andra grejer, ex. äta-ta vitaminer-borsta tänderna-tvätta och smörja ansiktet eller duscha-smörja ansiktet-kamma håret osv, så att det liksom går på löpande band innan jag tillåter mig att slappa igen🙂

Upp till toppen
Annons: