• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen Skönhetsrecept Huskurer
Ärr
7 svar

gymnast
2017-07-13
Tvål
6 svar

Atropa
2016-08-25
Örter och hudvård
5 svar

Atropa
2016-07-17
Torr runt näsvingarna
3 svar

Marmelademma
2016-06-29
Hjälp min hy
2 svar

Volpes
2016-03-14
Torr hy? Inga problem!
0 svar

Atropa
2016-01-14
Kokosolja på läpparna?
17 svar

IceTee
2015-09-12
Kokosolja
9 svar

Officielle
2015-08-01
huskurer mot ärr
3 svar

Stempe123
2015-07-04
Bok tips?
2 svar

VeganV
2015-05-20
Röda ögonvitor
5 svar

mia323
2015-05-16
Bleka ärr?
29 svar

srebecca
2014-09-29
Problem med finnar
4 svar

Inaarah
2014-05-23
Födelsemärken
2 svar

Atropa
2014-04-06
Sår i ansiktet, HJÄLP!!
14 svar

michellan97
2014-01-30

Nästa »

Råvaror och ingredienser i Skönhetsprodukter Redskap, metoder och ämnen kring skönhetsprodukter Köpta Skönhetsprodukter Lekar, undersökningar etc Köp & Sälj Sajten Skönhetsrecept iFokus

Oil cleansing method

Skippa ansiktsprodukterna fulla med en massa kemikalier som förstör din hud. Rengör istället huden naturligt med hjälp av ren vegetabilisk olja. Läs mer »

Att börja göra egna skönhetsprodukter

EN ARTIKELSERIE OM KÖPTA SKÖNHETSPRODUKTER. Nu när du ser alla köpta produkter med nya ögon kan det vara en god idé att ta sig en funderare. Du har blivit mer medveten om innehållet och försäljningsknepen men vad kommer härnäst? - Ska du börja göra eget eller börja leta upp de där bra produkterna? Här kan du också läsa om våra medlemmars funderingar. Läs mer »

iFokus mot mobbning

Mobbning (även kränkande särbehandling) innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska uppsåtliga handlingar som anses hotfulla eller störande inom en social grupp. På iFokus har vi kommit överens om att inte tolerera mobbning. Läs mer »

Att tänka kritiskt kring Köpta Skönhetsprodukter

EN ARTIKELSERIE OM KÖPTA SKÖNHETSPRODUKTER. Vad är det som får oss att köpa just den produkten? Varför är den bättre än de andra? I den här artikeln får du några tips om hur du börjar tänka kritiskt kring köpa produkter och hur du ser igenom kosmetiskaföretagens försäljningsknep. Läs mer »

Innehållslista i Köpta Skönhetsprodukter

EN ARTIKELSERIE OM KÖPTA SKÖNHETSPRODUKTER. För att kunna veta om en produkt är bra eller inte är det viktigt att lära sig läsa på innehållsförteckningen. I den här artikeln kan du läsa mer om hur du ska gå till väga när du granskar innehållet. Läs mer »

Sajtregler för Skönhetsrecept iFokus

För att sajten ska fungera och för att vi ska behålla en trevlig stämning finns det vissa regler som man måste anpassa sig till. Det kan vara bra att läsa igenom, så att man inte gör något misstag. Läs mer »

Vegetabilisk Olja (i Skönhetsrecept)

Oljan har används mycket inom hud och hårvård men försummas lätt då man blir ”rädd” för fettet. Oljan tillför fett och behöver ingen fettbindare. De kan användas som de är, i smörblandningar eller emulsioner. En del oljor är också rengörande. I den här artikeln får man en djupare förståelse för oljan. Läs mer »

Att sälja produkter och råvaror

Kanske har du kommit till den punkten i ditt tillverkande då du tycker att dina produkter är så bra att du skulle kunna ta betalt för dem? Eller har du rensat i lådorna och hittat allt det där du köpt men inte använt och tänkte sälja det. Det är inte helt enkelt och det finns en del lagar och regler runt detta. Jag kan inte allt om detta men en del har jag tagit reda på så jag delar med mig av det. Läs mer »

Omsmältning av tvål

När du gör din grundsats med tvål finns det ingen anledning att använda exklusiva oljor. Använd en bra vanlig enkel basolja, jag använder alltid Svensk rapsolja, inte kallpressad då den ger tvålen en gul färg som jag upplever färgar handfatet, det är inte så att det inte är enkelt att tvätta bort med det gör att det ser smutsigt ut väldigt fort. Många av de vårdande ämnena i de dyra oljorna förstörs vid förtvålningen Vill du ha en tvål som är extra vårdande med t ex Sheasmör är det bättre att smälta om den. Läs mer »

Vi granskar Köpta Skönhetsprodukter

EN ARTIKELSERIE OM KÖPTA SKÖNHETSPRODUKTER. Här slår vi hål på företagens lovord och gör dig medveten om varför de får säga som de gör och varför vi inte kan tro på dem. Vi har tagit med kända märken som säger sig tillverka super-produkter. Här finns också exempel på vad du själv kan göra för att få en minst lika bra produkt. Läs mer »

Regler för diskussioner kring köpta produkter

Detta är en "fördjupning" eller fortsättningen på våra allmänna regler. Dessa ska självklart också följas. Dessa regler gäller endast för dig som vill diskutera köpta produkter. Läs noga igenom dessa, så du vet vad du ska tänka på innan du gör ett inlägg. Läs mer »

Hur du använder Skönhetsrecept iFokus

Det kan vara bra att läsa igenom den här texten innan du börjar använda Skönhetsrecept iFokus. Här står det i vilken grupp du ska placera ditt inlägg, vad sajten handlar om och länkar till våra sajtregler och några av våra andra läsvärda artiklar. Läs mer »

Vilken råvara ska jag använda? (Hår)

Okej, nu ska vi ägna oss åt håret. Hår som hy – alla är individuella och behöver olika behandlingar. Här är listan över råvaror som fungerar på olika hårtyper i olika skönhetsrecept eller som de är. Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• Tankspridd? Läs boken!
  • Varning för hemliga sällskapen i studentliv.
  • 7 åring äter inte
  • Ord för dagen
  • Plan havererade – söker överlevande
  • Extra intuitionsövning 10 dec.
  • Godmorgon tisdag 10 december
  • Vad du inte kan göra med en bruten handled...
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen